Este un titlu pe care l-am intalnit ieri in Libertatea si mi-a placut pentru sonoritatea lui de poezie suprarealista. Are insa avantajul de a se potrivi si ca descriere a cursei de Formula 1 de la Monte Carlo, desfasurata ieri. Ce plictiseala!...
Sezonul acesta al Formulei 1 este unul al mediocritatii. Fara sa fiu fan Schumacher, simt ca de la plecarea lui Formula 1 a devenit o afacere de amatori. Nu exista sclipire, nu exista decat piloti slabi si piloti mai putin slabi, iar diferenta o fac masinile. Fiecare echipa are un ciclu de cativa ani in care introduce o noua masina(revolutia) apoi o pune la punct si ii aduce zeci de mici imbunatatiri(evolutia), pana ce masina isi atinge maximul de performanta si castiga unul-doua sezoane, dupa care, presata de noile regulamente si de progresele inregistrate de echipele rivale, iese incet din prim-plan(involutia). Au fost McLaren, Ferrari, Renault, anul asta este Brawn GP. Alonso sau Hamilton au castigat titlul de campion mondial nu pentru ca erau piloti nemaipomeniti, ci pentru ca aveau in acea clipa masini foarte performante. Anul acesta Button va castiga, destul de probabil, campionatul, pentru ca masina sa zburda ca nici o alta, si pentru ca are drept coechipier un pilot fara mentalitate de castigator, pe Barichello. Cat despre valoarea sa, Button a avut destule sezoane la dispozitie ca sa ne demonstreze ce poate: in vreo sase sezoane a reusit sa castige o cursa, iar acum, din sase curse, a castigat cinci. Revelatie divina?
Alertata de scaderea spectaculozitatii campionatelor F1, Federatia Internationala incearca sa uniformizeze prin regulamentele care se schimba atat de des valoarea masinilor, insa de fiecare data una din echipele de ingineri gaseste o solutie pentru ca, inauntrul limitelor stricte ale regulamentului, sa reuseasca totusi sa smulga dramul de performanta necesar detasarii. Lupta de pe pista se muta, din aceasta pricina, in birouri si in tunelele aerodinamice, si, daca e vremuri se spunea ca o victorie este 30% meritul pilotului si 70% meritul masinii, probabil ca acum proportia se apropie de 10-90. Ca inginer si aerodinamician ar trebui sa ma entuziasmeze cele 90 de procente de tehnologie pura, insa ca fan al curselor deschid televizorul pentru cele 10 procente de talent, tenacitate si curaj. Fara ele, Monte Carlo nu este decat un banal raliu urban, cu efect soporific garantat. Fara ele, campionatul se transforma in intrecerea dintre fetita fara membre si barbatul fara picioare.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Ce titlu! Juri ca-i emis de Dan Mihai Alexandrescu :) Cum trebuie sa-l suport la fiece cursa daca vreau s-o urmaresc in direct, am ajuns ca Puiu Calinescu in B.D. sa iau pilule pentru ulcer cu pumnul. Nu exista cursa in care sa nu-mi spuna de "celebrii" Harnagea, Marinescu si Sechelariu (n-am nimic cu oamenii, dar prea se repeta obsesiv numele lor de nici nu mai stii cine alearga pe-acolo: Fernando Marinescu, Kimi Sechelariu, etc). Bate campii cu gratie despre cu totul altceva decat cele ce ni se desfasoara in fata ochilor, iar eu imi scarsnesc atat de tare maxilarele ca am ajuns la varsta asta venerabila fara ca maselele de minte sa fi aparut complet, comenteaza toate cotofenele de pe la standuri in aceeasi maniera de la tara: aia cu parul rosu e logodnica lui x, va place, e buna (????) Avea invitat in studio la una din curse pe unul din celebrii de mai sus si chiar s-a luat de el: hai nu te jena, spune iti place fata aia blonda sau poate preferi bruneta ca avem si de-astea (parca-i traficant de oameni, probabil la asta s-a referit cand a avut tupeul sa ne spuna ca-i manager). Cine-l tine pe-asta in brate, domle, cine-i da bani (din taxele poporului) sa se duca sa auda marturisirile lui Alonso (ca asta n-are duhovnic, ce s-o face fara Alexandrescu nu pot sa pricep), reteta de muraturi a lui Schumacher sau confesiunile lui Fisichella. Din celebrele perle pe care mi le amintesc si cu care ne otraveste la fiecare cursa retin: Massa iar si-a facut mendrele (are ceva cu omul asta, probabil nu i-a cerut parerea cand s-a insurat, ca nu pricep de ce il persecuta), Coulthard face ce stie el mai bine, adica conduce prost (s-a gasit cine sa vorbeasca), Sutil e un geniu (neinteles de noi, tampitii), si are multe, nenumarate, ar trebui sa le scriu pe ceva, dar nu cred ca le suporta hartia. In conditiile astea o emisiune in care apare musiu Gigi e chiar comica.
RăspundețiȘtergereIn rest de acord cu ce-ai zis tu, formula unu a ajuns un circ si mai mare decat era, in curand o sa renunt si o sa ma uit la curling, acolo pot dormi linistita, nu inventeaza nimeni matura electrica sau vreun comentator "genial". Duca-se cu Dumnezeu!
@Cristina: Ar trebui sa fiu suparat pe tine, fiindca dupa sase ani de Australia reusisem sa-l strecor pe Dan Alexandrescu intr-unul din cele mai ascunse sertarase ale memoriei, cu eticheta lipita de maner "Nu umbla, nu deschide, fugi repede de-aici!" Era fatal sa se intample, fie in cadrul unei sedinte de regresie hipnotica(incercand sa descoperim de ce ma zvarcolesc si urlu noaptea in somn), fie in cadrul unei discutii libere despre Formula 1. Acum totul a aparut iarasi in fata ochilor, viu, real, cu balbele, cu interminabilele incursiuni pe aratura, cu artificiile de logica... Mersi Cristina! :))
RăspundețiȘtergere@Vali: Slaba miscarea, asteptam un pic de sustinere pentru Sutil... pardon, Vettel ;)
Nu vreau sa sufar numai eu, stiu, sunt o generoasa :)
RăspundețiȘtergereLasa ca o s-o invat eu pe Maxi diferenta dintre babau, muma-padurii si alte aratari mioritice si datatorul de cosmaruri mai ales la varsta adulta :) Sa vezi atunci cate sedinte la psiholog o sa trebuiasca sa platesti, poate si niste vraci de-aia africani care sa alunge duhurile rele si cate multumiri o sa-mi aduci :) Fara numar, fara numar!
Care ziceai ca e adresa voastra? Intamplarea face sa fi pus mana pe cateva grame de plutoniu, numai bune de pitit intr-un plic de dimensiuni normale... :)
RăspundețiȘtergereBai asa e, ne uitam la f1 ca sa vedem spectacol si spectacolul il dau "chilotzii" etc etc, dar sa nu cadeam in greseala indyului, unde toti alearga cu aceleasi masini, dar spectacolul este incontinuare slab. Cind alergau Senna, Prost, Mansel etc, era spectacol frumos, dar si atunci masinile faceau diferentza si atunci pilotii incearca sa prinda echipele cu masinile cele mai bune. E important sa fie progres la masini pentru ca atunci cind te duci sa vezi F1 pe viu, pilotii parca conteaza mai putin si ce iti place este viteza uluitoare, acceleratiile si frinarile incredibile, care sint posibile datorita progresului, aero, engine+uri, caucioace, etc. E drept ca de la an la an, FIA si cu Cel mai Neinfricat conducator, Bernie, au facut din f1 un bilci si multi fani sint sicktiritzi pina aproape sa se lase de tot de vizionat. Cam astia sint cei 2 centi ai mei.
RăspundețiȘtergereSi sa nu discutam de shumi, ca mia mincat la propriu tineretea , ca lam urmarit de cind era la beneton pina cind si luat ramas bun. Ducase si ma bucur ca nu il mai vad.
De altfel Prea Fericitu Berni, a distrus marele premiu al Canadei (asa ca sint ofticat), ca si alte premii din Europa, numai in interesu grupului pe care il reprezinta, gindinduse mereu cum sa maximizeze profiturili si putin la fani si sport.
Iar de ....... ala de aleXandrescu ce sa mai zic, cind este o distantza Uriasa intre comentariu de la tVr si cel de la TSN sau Speed (canale pe care le vazui pe aici).
Zi-le Vali, spune-ne ce crezi cu adevarat :)))
RăspundețiȘtergereDar iti inteleg punctul de vedere - ce vezi pe viu este o alta experienta si te "gadila" pe alte coarde...
Ce as vrea, concret, de la Formula 1 nu prea mai este posibil, din cauza regulamentelor de securitate; as vrea sa vad curse in care masinile se depasesc tot timpul, in care lupta se da pe pista si nu la boxe, la schimbarea pneurilor, as vrea sa vad piloti mai putin informati si dirijati prin radio si mai dispusi sa riste.
Si eu as vrea sa vad asta, poate acu cind echipele sint impotriva FIA, se vor face niste schimbari in bine.
RăspundețiȘtergereTine pumnii :)
RăspundețiȘtergere